jul

söndag 22 december 2013

Fjärde advent

Ojoj.. Jag som skulle lägga upp ett julrecept varje advent.. Förra veckan blev det inget för jag var så upptagen med sista veckan av praktiken och idag har jag stått i köket hela dan så har inte orkat för än nu. Idag bjuder jag på Apelsintryfflar. Super enkelt och jättegott! Jag vet att det bara är en dag kvar till jul men dom går så fort att göra!

Apelsintryfflar
1 ½ dl vispgrädde
1 apelsin, skal och 1 msk saft
200 g mörk choklad
10 g smör, rumsvarmt

kakao

Koka upp grädden. Finhacka chokladen och lägg i en bunke. Blanda skal och saft från apelsinen med chokladen. Häll grädden lite i taget över chokladen och rör tills chokladen smält. Rör ner smöret.
Ställ i kylen i några timmar, tills den stelnat helt. Rulla sedan till små bollar och vänd dom i kakao. Förvara i kylen.
Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar