jul

onsdag 19 juni 2013

Hallonpannkakor

Oj, här var det inte mycket liv. Skärpning Stina!
Nu har jag iallafall sommarlov, skönt, så nu blir det förhoppningsvis lite fart här igen!
Idag tänkte jag bjuda på ett recept på Pannkakor med hallon i. Dom här pannkakorna innehåller havregryn vilket gör att dom inte blir så "tunga", dom lägger sig inte som en sten i magen när man ätit upp.
 Pannkakor är ju barnsligt gott! Tror nog att det är  något av det godaste jag vet faktiskt och hallon som jag redan skrivit här är det godaste jag vet så det kan väl inte bli något annat än bra? Eller? Jag tycker då det!
(P.S Dom är riktigt goda kylskåpskalla också)

Amerikanska pannkakor med hallon
ca. 8 st

1 ½ dl havregryn
1 ½ dl mjölk

1.75 dl mjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 krm salt
2 ägg
1.75 dl mjölk
1 krm vaniljpulver
2 dl hallon

smör till stekning

Blanda havregryn och mjölk och låt stå i ca 20 min.
Blanda ihop alla torra ingredienser. Blanda ner mjölken, sen havregrynsblandningen och sist äggen. Rör ner hallonen.
Värm en stekpanna och grädda dom i smör på medelhög värme i ca. 1-2 min på varje sida. När det börjar bli små bubblor i smeten och den inte är rinnig längre så är det dags och vända på den.
Servera med färska hallon, banan och lönnsirap! Eller något annat som du tycker är gott till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar