jul

torsdag 10 januari 2013

Mastering The Art of French Cooking, volume 1

Skriven av Julia Child, Louisette Bertholle och Simone Beck. Fick både vol. 1 och 2 i julklapp och har blivit kär i den! Efter att ha sett Julie & Julia så åkte den upp på önskelista och där låg den sen under granen. Boken är helt fantastisk! Som ett litet nyårslöfte så har jag bestämt mig för att göra lite samma sak som Julie, men inte riktigt lika stort. Jag ska laga minst 100 recept ur boken varav minst ett från varje kapitel innan året är slut. Jag började i måndags med det första receptet som var Soupe á L'oignon (löksoppa). Sen igår så lagade jag Potage Parmentier (potatis- och purjolökssoppa). Löksoppan var fantastisk! Och potatissoppan var inte dålig heller, den var väldigt god fast lite väl rinning (vattnig). Innan veckan är slut så hoppas jag att jag har lagat två till recept.

Recept: 2
Soppa

Ha det gott! Bon appétit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar